Den digitala revolutionen – från idé till konsumentupplevelse med Electrolux

Den digitala revolutionen – från idé till konsumentupplevelse med Electrolux

IVAs Näringslivsråd hälsar välkommen till ett möte med Jonas Samuelson, koncernchef för Electrolux sedan 1 februari 2016.

IVAs Näringslivsråd hälsar välkommen till ett möte med Jonas Samuelson, koncernchef för Electrolux sedan 1 februari 2016.

Den pågående digitaliseringstrenden påverkar ett globalt företag som Electrolux längs hela värdekedjan. Det ger nya möjligheter att effektivisera produktionen, ta fram innovativa uppkopplade produkter och framförallt att bygga en allt starkare relation till konsumenterna.

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner, med produkter såsom kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditioneringar, dammsugare och småapparater. Under varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire och Electrolux Grand Cuisine säljs fler än 60 miljoner produkter årligen till kunder i över 150 länder. Under 2016 hade Electrolux en omsättning på 124 miljarder kronor och cirka 58 000 anställda.

Några områden som kommer att tas upp är:

  • Innovation
  • Digitalisering
  • Internet of things
  • Digital tillverkning

Dela